Vennootschapsbelasting

Bij de kamer van koophandel staat je onderneming ingeschreven als vennootschap (bijvoorbeeld een B.V.). De onderneming moet aangifte vennootschapsbelasting doen. Je geeft in jouw aangifte de omzet aan die je hebt behaald. De kosten die je zelf hebt betaald kun je aftrekken. Hiervoor neem je de balans en winst- en verliesrekening van je boekhouding als uitgangspunt. Deze corrigeer je naar aanleiding van fiscale wet- en regelgeving. Zo zijn er een aantal faciliteiten, die ervoor zorgen dat je minder belasting hoeft te betalen. Daarnaast kun je bijvoorbeeld niet alle kosten in aftrek brengen in je aangiften.

RA administratie & belastingadvies helpt je bij het invullen van de aangifte vennootschapsbelasting. Wij zijn altijd op de hoogte van de meest recente wet- en regelgeving. Hierdoor kun je er zeker van zijn dat de aangifte goed wordt ingevuld.

Je doet één keer per jaar aangifte. Zorg dat je op tijd aangifte doet en betaalt. Als je niet op tijd aangifte doet of betaalt, krijgt je een navorderingsaanslag.